Pyhtään seurakunnan videot

Julkaisemme tällä sivulla taltioimiamme videoita. Voit katsoa kaikki videot YouTube-kanavallamme Linkki avautuu uudessa välilehdessäja striimaukset Facebook-sivuillammeLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Videosarja Kotikirkko kertoo - Hemkyrkan berättar

”Mitä kaikkea mahtuu Pyhtään keskiaikaisen kivikirkon seinien sisään? Mistä Pyhän Henrikin kirkko on saanut nimensä, tai kuka olikaan kuusimetrinen Kristoforos-hahmo? Haluamme tuoda esiin ainutlaatuista kotikirkkoamme julkaisemalla kotikirkkoni kertoo – videosarjan, jossa tutustutaan Pyhtään kirkon aarteisiin.

Kirkko, joka rakennettiin perinteisesti keskelle kylää, kantaa sisällään menneiden ja tulevien sukupolvien hiljaiset huokaukset.  Kirkossa on koettu ilon ja surun hetkiä, tuotu esiin sitä, mistä halutaan kiittää, mistä ammentaa voimia ja missä on epäonnistuttu. Julkaisemamme sarjan avulla juhlimme tänä vuonna Pyhtään kirkon 560-vuotispäivää. ”

Alla olevasta linkistä löydät Kotikirkko kertoo -sarjan ensimmäisen jakson: "Pyhtään kirkon jättiläisen tarina".