Apua ja tukea elämään

Tuemme sinua vaikeissa tilanteissa

Yksi seurakunnan perustehtävistä on auttaa ja tukea ihmistä vaikeuksien keskellä – niin käytännön asioissa kuin henkisessä selviämisessä.

Seurakunnan työntekijät ovat vaitiolovelvollisia, joten voit keskustella kanssamme vaikeistakin asioista. Keskusteluapua voit saada myös, vaikka et olisi kirkon jäsen.

Pyhtään seurakunnassa voit saada keskusteluapua diakonilta. Sairaalassa ollessasi voit kääntyä myös sairaalapapin puoleen. Parissuhteen ja perheen ongelmiin voit saada apua perheneuvonnassa. Kaikki nämä palvelut ovat maksuttomia.

Keskusteluapua on saatavilla myös valtakunnallisissa puhelin- ja verkkopalveluissaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Jos sinulla on huolia ja murheita, älä jää yksin!

Päivystys diakoniatoimistossa
ma ja ke 9.00-10.00 aikaa varaamatta

Anne Koskinen
anne.koskinen@evl.fi

Kuvat: Unsplash.com

PYHTÄÄN SEURAKUNNAN JOULUAVUSTUKSET

Seurakunnan diakoniatyöltä voi hakea jouluavustusta, jos sinulla on hankala taloudellinen tilanne. Avustusta voit hakea olit sitten perheellinen tai yksinasuva.

Jouluavustuslomakkeita saa kirkkoherranvirastosta tai diakoniatoimistosta viraston aukioloaikana (Pyhtäänlinna Motellikuja 4, 2.krs.) Kirkkoherranvirasto avoinna:
            ma-ti klo 9-13
            to klo 12-16

Lomakkeiden viimeinen palautuspäivä liitteineen on torstaina 30.11.2023

Lisätietoja: Anne Koskinen
                     diakoni
                    p. 0447431105
                     anne.koskinen@evl.fi

Olemme Pyhtäällä mukana Kotkan Nuorkauppakamarin järjestämässä Joulupuukeräyksessä. Joulupuukeräys on perinteinen hyvän mielen keräys, jossa keräämme joululahjoja eriarvoisessa tilanteessa /asemassa oleville lapsille ja nuorille ja näin tuottaa jouluiloa perheille.

Keräys toteutetaan täällä Pyhtäällä yhteistyössä Kotkan Nuorkauppakamarin, sosiaalityön, perhetyön ja seurakunnan diakoniatyön kanssa.

Jos perheessäsi on lahjaa tarvitsevia lapsia ja nuoria, ota yhteyttä Anne Koskiseen/Pyhtään seurakunta p. 044743 1105 tai anne.koskinen@evl.fi ja kerro lyhyesti perheesi tilanteesta.

Lahjoja voi hakea 26.11. saakka

Keräyksen päätyttyä Anne ilmoittaa, kun lahjat ovat haettavissa.

Lämmintä joulun odotusta sinulle ja perheellesi!

Apua ja tukea elämään