Jumalanpalvelukset

Jumalanpalvelukset ja uskonelämä

Jumalanpalvelukset Pyhtäällä

Jumalanpalvelus on myös Pyhtäällä seurakuntaelämän sydän, jonne kokoonnumme pyytämään ja saamaan voimaa elämäämme. Sanassa ja ehtoollisessa kohtaamme Jumalan, ja samalla voimme kohdata myös toisen kirkossa kävijän.

Pyhtään kirkossa on jumalanpalvelus joka sunnuntai kello 10. Haaviston kirkossa järjestetään messuja noin neljä kertaa vuodessa. Tammi-toukokuussa ja syys-joulukuussa kuukauden ensimmäisenä sunnuntaina Siltakylässä järjestetään Mahdollisuuksien ikkuna -messu, jonka alkamisajat vaihtelevat.

Viikkomessuja alamme toimittaa taas kerran kuukaudessa keskiviikkoisin klo 12 Siltakylän uudessa seurakuntatalossa helmikuussa 2020.

Esirukoukset ja kolehti

Pyhtään kirkon aulassa on rukouslaatikko, johon voit jättää esirukouspyynnön. Pyyntöjen puolesta rukoillaan sunnuntain jumalanpalveluksen yhteydessä.

Jumalanpalveluksessa voit auttaa lahjoittamalla kolehtiin. Kolehdilla tuetaan mm. hädässä olevia sekä kristillistä kasvatusta ja seurakuntatyötä ympäri maailman. Kolehtikohteet vaihtelevat joka jumalanpalveluksessa.

Haluatko tulla toteuttamaan jumalanpalvelusta?

Jumalanpalvelus on seurakunnan yhteinen juhla. Sen suunnitteluun ja toteutukseen voi osallistua kuka tahansa kiinnostunut. Myös lapset ovat tervetulleita tehtäviin. Voit toimia esimerkiksi tervetulleeksi toivottajana kirkon ovella, raamatuntekstin lukijana, esirukouksen valmistelijana yhdessä työntekijän kanssa, kolehdinkantajana tai lauluryhmässä. Kysy lisää papeiltamme!

Katso tapahtumakalenteristamme kaikki jumalanpalvelukset ja messut.

Kuvat: Helena Vaari, Seppo Sirkka.

Kirkkotekstiili Helena Vaari
Pyhtään kirkossa on käytössä Helena Vaarin suunnittelema ja toteuttama kirkkotekstiilisarja.