"Nyt sytytämme kynttilän...."

su 1.12. klo 10.00 – su 1.12. klo 12.00

Pyhtään kirkko

1. Adventtisunnuntai

Sunnuntai 1.12. klo 10 Messu kirkossa.

Mukana Tanja Roiha, Minna Vuokila, Marjo Kaijansinkko, rippikoululaiset ja Kotka Damkör.

Tervetuloa laulamaan yhdessä Hoosianna!

Pyhäinpäivän iltakirkko - lupa kokea kaipausta ja ikävää

Pyhäinpäivänä on hyvä hiljentyä, ja muistaa se, miten paljon elämämme on riippuvainen niistä ihmisistä, jotka ovat eläneet ennen meitä. Pyhäinpäivän iltakirkossa voimme kunnioittaa poisnukkuneiden rakkaidemme muistoa sekä yhdessä turvautua ylösnousemuksen ja iankaikkisen elämän toivoon. Iltakirkossa on myös lupa yhdessä surra sekä kokea kaipausta ja ikävää.

Messuun ovat kaikki tervetulleita. Erityisesti kutsutaan kaikki, jotka ovat vuoden kuluessa menettäneet läheisen ihmisen. Pyhtään kirkossa lauletaan virsiä, kuullaan musiikkia rukoillaan sekä luetaan viime pyhäinpäivän jälkeen kuolleiden seurakuntalaisten nimet. Jokainen on myös tervetullut ehtoollispöytään.

Tilaisuuden päätteeksi kirkossa on mahdollista keskustella seurakunnan työntekijöiden kanssa.

Iltakirkossa on voimakkaasti esillä kristillinen toivo, jota kuolemakaan ei voi meiltä riistää. Seurakunnan keskeinen sanoma on se, että Jeesus on ristinkuolemallaan ja ylösnousemisellaan voittanut kuoleman ja avannut meille tien taivaaseen.

• Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä