Rippikoulu

Rippikoulu on tärkeä osa nuoruutta

Rippikoulu on monille tärkeä osa nuoruutta. Rippikoulussa pääset pohtimaan omaa elämääsi ja uskonkysymyksiä ohjaajien ja isosten johdolla. Rippikoulu ei nimestään huolimatta ole koulumaista opiskelua, vaan keskusteluun virittäydytään esimerkiksi ryhmätyöskentelyllä tai erilaisella toiminnalla ja peleillä.

Rippikoulu on seikkailu, jonka voit kokea vain kerran! Siellä nauretaan, lauletaan, rukoillaan, jutellaan, opiskellaan ja ihmetellään elämää. Välillä liikutumme kyyneliin hartaudessa, välillä nauramme vedet silmissä isosten vetämässä iltaohjelmassa.

Mitä rippikouluun kuuluu?

Rippikouluun kuuluu yhteisiä tapaamisia eli oppihetkiä, osallistumista nuorten messuihin sekä rippileiri. Rippikoulu päättyy konfirmaatioon ja rippijuhlaan. Konfirmaatiossa pukeudut valkoiseen albaan, tunnustat kristillisen uskon seurakunnan edessä, pyydät Jumalalta siunausta ja osallistut ehtoolliseen. Ehtoolliselle saat tulla halutessasi jo ennen konfirmaatiota rippikoulun aikana.

Mihin rippikoulu oikeuttaa?

Kun olet käynyt rippikoulun, voit täysi-ikäisenä saada kirkollisen avioliittoon vihkimisen ja äänestää seurakuntavaaleissa täytettyäsi 16 vuotta. Konfirmoituna seurakunnan jäsenenä voit osallistua itsenäisesti ehtoolliselle ja toimia kummina. Voit myös asettua ehdolle seurakuntavaaleissa täytettyäsi 18 vuotta.

Ulkoilua

Sunnuntai 14.04.klo 10-11 sanajumalanpalvelus Pyhtään kirkko

Toukokuu

Lauantai 11.05.klo 10-11 1leiri ja 2 leiriklo 12-14 Siltakylä seurakuntatalo

PIENI PYHINVAELLUS PYHTÄÄ-RUOTSINPYHTÄÄ TORSTAI 09.05.Osalolistumme pieneen pyhinvaellusmatkaan jalan,Pyhtää- Ruotsinpyhtää, matka n. 7km. Ruotsinpyhtäältä on paluukuljetus takaisin pyhtään kirkko-Siltakylän seurakuntatalo. Osallistujille merkintä rippikouluvihkoon, muihin tilaisuuksiin. Ilmoittautumiset kyytiä varten minnalle 02.04.menss. minna.vuokila@evl.fi

VANHEMPAINILTA RIPPIKOULUSTA ,infoa tulevasta rippikoulusta ja konfirmaatiosta

Torstai 23.05.klo 17 Siltakylän seurakuntatalo

Aikuisrippikoulu
Jos haluat liittyä kirkkoon, etkä ole aiemmin käynyt rippikoulua, ota yhteyttä kirkkoherranvirastoon tai seurakuntapastoriin.

Rippikoulu hinnasto 2024:

Kuvat: Pyhtään seurakunta, Kirkon kuvapankki